De roadtrip is begonnen!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu De roadtrip is begonnen!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

De roadtrip is begonnen!!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

07 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Afgelopen zaterdag afscheid in Kaikoura, was niet zo leuk, bah!
Gelukkig waren Famke (Keitof om elkaar weer te zien, en bedankt voor de leuke cadeautjes uit Thailand en Vietnam Very Happy) en Alex er al een paar dagen dus ik was niet alleen. Na het hele huis gepoetst te hebben en nog een laatste keer koffie gedronken te hebben in het plaatselijke koffiehuis (met veel te veel lieve cadeautjes) zijn we naar Christchurch gereden, daar mochten we couchsurfen bij Synco (Iemand die zijn huis openstelt voor reizigers) die ons ’s avonds ook mee naar de stad nam. Ik zat echter nog met mijn hoofd in Kaikoura en het omschakelen was moeilijker dan verwacht dus maar op tijd naar bed gegaan. De volgende dag zijn de meiden mee gaan zeilen en ben ik lekker in m’n eentje naar ’t strand geweest. Ik had ’t even nodig om alleen te zijn en zo mijn leuke periode bij Henk en Sarah af te kunnen sluiten en mezelf op te laden voor het volgende avontuur. Annemarie en Marieanne en nog 2 belgische meisjes sliepen ook bij Synco dus het was er erg gezellig én druk haha! Synco had ’t maar goed met zijn 7 vrouwelijke logees ;)
Op maandag zijn we naar de Banks Peninsula en Akaroa gegaan. Een erg mooie route en een schattig dorpje. Al ben ik van mening dat het hier overal mooi is en al helemaal als je zulk fantastisch weer hebt waar wij al weken van mogen genieten.
Omdat het wel erg gezellig was hebben Famke en ik besloten om Marieanne mee te nemen in ‘onze’ auto. Altijd handig om iemand te hebben die de tassen ordent en ons water draagt. ;) En een goed excuus om nee te kunnen zeggen tegen lelijke lifters, tja, je ziet ’t al, onze auto is VOL! (Knappe lifters mogen bij Marieanne op schoot.)

Dinsdag zijn we via de Arthur’s Pass zijn we naar Hokitika gereden. Onderweg op verschillende plaatsen gestopt om te wandelen, te picknicken en van het mooie weer en de omgeving te genieten. In Hokitika sliepen we in een hostel waar we ons eigen huisje hadden!!! 4 bedden en een 3persoonsbank allemaal voor ons 3en!! Echt megafijn, dus hadden we meteen maar een nacht bijgeboekt toen zagen dat we ook nog een kachel hadden in de woonkamer. Woensdag zijn we naar de plaatselijke Swingbridge gegaan, was wel aardig maar als je al op de langste swingbridge in Nieuw Zeeland geweest bent vallen alle andere natuurlijk een beetje tegen…
’s Middags de “Lake Kaniere Water Race” wandeling gelopen, leuke wandeling langs een riviertje.

Gisterochtend zijn we verder gereden naar Franz Josef. Gistermiddag meteen naar de gletsjer gegaan en dat was toch wel indrukwekkend! Nog nooit een gletsjer in ’t echt gezien dus ik was wel onder de indruk. Helaas was het hier wat bewolkt maar de uitzichten waren nog super. Onderweg terug naar de auto begon ’t wat te miezeren. En nu regent het al de hele dag superhard…. Beetje jammer. Maar na weken zonneschijn mogen we niet klagen natuurlijk, het is tenslotte herfst hier.
Als het over een uur nog steeds regent gaan we naar de Hot Pools :D
Het is niet erg als het vandaag regent, als het morgen maar droog is, we hebben namelijk een Heli-hike geboekt op de gletsjer in het volgende dorp.
Dus misschien gaan we die nog even verzetten naar zondag…

Kortom, het was even lastig om Kaikoura te verlaten en de mensen waar ik zo’n fijne tijd mee gehad heb maar het is ook wel weer heel erg leuk om nieuwe dingen te zien en te doen. Dus ik ga me de komende weken wel vermaken!

-Wordt vervolgd-

Foto’s staan hier:

Liefs Yvon

• 07 Mei 2010 - 02:32

Famke:

Wow, wat een verhaal. Heb t gevoel alsof ik er bij was! ;)

• 07 Mei 2010 - 12:19

Jos En Gerda V. Gorp:

Hoi Yvon,

Wij genieten nog steeds van jou leuke verslagen uit dat geweldige verre land.
    Heerlijk he, die swingbridges.....ook zo'n leuke is er bij de Hooker Valley Track bij Mount Cook. Twee zelfs!
    En ga vooral naar de Catlins, Dunedin en Otago Peninsula. Prachtig.
    Geniet nog van de rondreis die je nu aan het maken bent en maak maar veel foto's!

Groetjes, Jos en Gerda

• 07 Mei 2010 - 17:05

Marianne De Bruijn:

Hoi Yvon
    Alles gaat nog prima zie ik. Schitterende omgeving. Nog een fijne tijd en geniet ze.

• 09 Mei 2010 - 20:17

Walther, Maria,:

Hoi Yvon,
    Leuk hoor zoals jij al ruim een half jaar je werk en vakantie kan combineren, je ziet er goed uit en met je conditie zal ook wel niets mis zijn na al die trips. geniet er van. veel groetjes.

• 17 Mei 2010 - 16:35

Cas:

En zelfs dit verhaal redde ik nog net ;-) Nu maar snel op de bus voor ie weg rijdt met mijn tas erin... Nog een dagje raften en dan weer op naar Texel...