Ik ga weer op pad... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Ik ga weer op pad... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Ik ga weer op pad...

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

21 April 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi allemaal,

Wederom bedankt voor alle leuke berichtjes op deze site, mailtjes, smsjes, geboortekaartje én trouwkaart. :)
Even voor tante Anita, een sitfly-sprong is een sprong (uit een vliegtuig ;)) waarbij je zit in de lucht. "Normaal gesproken" lig je op je plat en val je dus met je buik richting de aarde. Bij een sitfly-sprong zit je dus (alsof je op een stoel zit) en val je met je kont richting aarde. Dit is wat moeilijker en dus heel erg leuk als het lukt. (Maar pap heeft 't vast veeeeeel uitgebreider en mooier weten te vertellen haha)

Inmiddels is bij jullie de klok een uur vooruit gezet en bij ons een uur terug dus maakt het tijdsverschil geen 12 uur meer maar nog maar 10 uur. Dit is wat lastiger plannen met skypen maar ik ben blij dat 't toch lukt. Want wat was 't gaaf om mijn vriendinnetje en haar gezinnetje live te kunnen bewonderen!!! En wat is kleine Thijs knap!!! Het voelt dan echt niet alsof ik aan de andere kant van de wereld zit! In tegendeel zelfs, afgelopen week zat ik meer met mijn hoofd in Nederland dan hier...

Ik heb nl. te horen gekregen dat ik een huisje heb wanneer ik terug in NL ben én heb in de eerste week dat ik terug ben een sollicitatiegesprek. Allemaal spannende dingen waardoor ik enorm met thuis bezig was en vergat om hier te genieten...

Inmiddels is het Pasen geweest en dat is hier toch net wat anders dan in NL. Zo worden er geen producten aangeboden tijdens de reclames op de televisie wat een film kijken een heel stuk aangenamer maakt! (Hier is er iedere 9 minuten reclame, 4 minuten reclame, heeeeeeeel irritant!) Ook mag er hier op goede vrijdag geen alcohol verkocht worden. Toch een beetje een raar gezicht in de supermarkt, overal hingen lakens voor de flessen wijn.
En omdat we geen zin hadden om 15% extra te betalen zijn we maar op zaterdag uit eten geweest ipv vrijdag.

Ergens begin april was er een grote vliegshow in Wanaka. In de dagen voor deze show kwamen er geregeld vliegtuigjes 'bij ons' landen om wat te eten en te tanken terwijl ze op doorreis waren naar Wanaka. Dit vonden wij natuurlijk niet zo erg, zo hadden wij onze eigen vliegshow in Kaikoura, voor heel even.. :)

Alle andere die net als ik een Work/Holdiday visum hebben zijn al vertrokken uit Kaikoura, dus ben ik nog 'alleen' over... Haha!
Maar niet voor lang, Famke landt vrijdag in Nieuw Zeeland na haar reis in Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam en zal dus ergens volgende week hier in Kaikoura arriveren. Ook Alex (waarmee ik gedeeltelijk op het Noordereiland gereisd heb) is intussen op het Zuidereiland belandt dus alleen ben ik niet!
Best grappig hoe het allemaal gelopen is, zo ben je aan de andere kant van de wereld en krijg je visite van mensen die je uit Nederland kent!

Nog een weekje werken en dan ga ik 4,5 week reizen op het Zuidereiland en een paar dagen op Stewart Island alvorens ik weer naar Nederland vlieg. Achteraf gezien is het maar goed dat ik mijn ticket verzet heb anders had ik nu al enkele dagen 'vastgezeten' in Bangkok. Want het hele IJsland-verhaal begint hier nu ook aardige vormen aan te nemen. Hotelgasten uit Europa die niet op komen dagen zorgen voor halflege hotels, mensen die naar huis willen maar hier vastzitten. Er is dan ook een oproep gedaan of de mensen in de steden hier hun huis open willen stellen voor mensen die niet terug naar huis kunnen en geen geld hebben om naar een hotel te gaan. Echt kiwi-style dus. ;)

Intussen heeft de fysio me weer flink onder handen genomen en gaat het langzaam aan weer wat beter met m'n rug. Ik durf momenteel niet te springen omdat ik bang ben dat ik er dan weer meer last van krijg en dat is niet zo handig tijdens het reizen straks natuurlijk.

Oh ja, nog even een weerupdate, het wordt kouder hier. Dat is ook niet zo gek want het is nu herfst hier. De herfst hier voelt als lente in Nederland dus zo erg is 't niet. Eigenlijk hebben we ontzettend mooi weer gehad de afgelopen weken. Op het werk is het niet meer zo druk, je kunt goed merken dat het hoogseizoen afgelopen is. Wat ook weer een voordeel is want dan zijn de hostels weer wat goedkoper. :)

Het volgende berichtje zal hoogst waarschijnlijk (je weet nooit) van een iets zuiderlijker plekje komen dan Kaikoura.

Foto's staan hier: http://www.facebook.com/album.php?aid=200402&id=692303141&l=5090505746

Dit keer geen springfoto's met mijn eigen parachute maar foto's van de tandemsprong die ik met Henk gemaakt heb! (Nieuwe lijnen die ingesprongen moesten worden.)

Fijne Koninginnedag!!!

Liefs Yvon

Ps.: Ik heb na bijna een half jaar weer gefietst!! Dat is écht leuk, en hard van de berg af!!! :D
Alleen jammer van die helm.. haha!

  • 21 April 2010 - 13:50

    Marianne De Bruijn:

    Hoi Yvon

    Nog even volhouden dan( die week werken)en dan goede reis voor de laatste 4,5 week. Wat heb jij het toch goed joh! Veel plezier!!

  • 21 April 2010 - 18:40

    José:

    Succes met je laatste werkweek bij Henk en Sarah en een hele goede reis!
    Tot op skype
    dikke kus van ons allemaal!

  • 07 Mei 2010 - 13:18

    Linda:

    Goed bezig Yvon!

    Hier aardig gesetteld met onze kleine Oliver, het is een heerlijke mannetje, en hij groeit zo hard. Weegt alweer ruim 5 kilo met 10 weken. Over een klein maandje is hij dubbel zijn geboortegewicht! Gaat zo hard...
    Ik mag over 1,5 week weer aan de slag, en daar heb ik wel weer zin in... Vertel eens wat meer over je huisje en je sollicatiegesprek, ik ben erg benieuwd! Wanneer kom je nu naar huis?

    Eerst nog even genieten van je heerlijke vakantie in NZ!

    Veel plezier en veel liefs

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 19357

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: