Zoveel leuke dingen!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Zoveel leuke dingen!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Zoveel leuke dingen!!!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

27 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi allemaal,

Wat fijn te lezen dat het allemaal zo goed met jullie gaat! En wat geweldig dat de sneeuw eindelijk plaats heeft gemaakt voor de lente!!!

De afgelopen weken heb ik zoveel leuke dingen gedaan! Ik heb het oudste huis van Kaikoura bezocht, het Fyffe House. De fundering van dit huis staat op walvisbotten. Eigenlijk was het niet meer dan een OUD huis haha, wat knalroze is aan de buitenkant. Ik was er niet van onder de indruk. Wat wel grappig was is dat ik gratis naar binnen mocht (normaal 7 dollar haha) omdat ik bij Skydive Kaikoura werk!!!

Wederom naar de Hot Pools geweest in Hanmer Springs, je moet wat met slecht weer en het was natuurlijk supergoed voor m'n rug!!! ;)

Verder heb ik met een stuk of 400 wilde dolfijnen gezwommen op de open oceaan hier in Kaikoura. Dit was stiekem best een beetje eng. Ze komen zo dichtbij je zwemmen en onder je door. Echt bizar. Het viel dan ook niet mee om foto te maken van deze beestjes. Maar wel weer een hele ervaring rijker, poehee!

En heb ik van de week met Annemarie (de Annemarie van hier, niet die van thuis ;)) de Sawcut Gorge track gelopen. We gingen naar de track maar het zag een beetje zwart dus besloten we om eerst maar naar de bioscoop in Blenheim te gaan. Achteraf de beste keuze want toen we uit de bios kwamen was het blauw en zonnig!!! Tijdens de track loop je langs en door de rivier dus natte voeten kun je niet vermijden. De eerste keer dat je de rivier oversteekt is 't een beetje raar maar als je voeten eenmaal nat zijn maakt het allemaal niet meer uit! Maar toch best gek om het water in je schoenen te horen soppen, bah haha!
De track eindigt in een grot maar die hebben wij helaas niet kunnen bereiken. Op een gegeven moment konden we gewoon niet meer verder. Over de rotsen was te hoog en te gevaarlijk en door 't water ging ook niet want het was te diep... Waarschijnlijk kwam dit doordat het zo geregend had die dag dat de rivier gestegen was. Of.... We hebben ons niet geheel aan de route gehouden... Omdat het er zo prachtig mooi was hebben we besloten om het binnekort nog een keer te proberen!

Eergisteren heb ik samen met Teun en onze piloot (Joseph) de Luge gedaan hier in Kaikoura. Met een soort kart, maar dan zonder moter de berg afrijden over ruig terrein. Dit was echt gaaf! Het ging wel gigantisch hard en je slipte ook constant weg als je de rem gebruikte.. Maar zonder rem vloog je uit de bocht.. Keuzes keuzes haha.
Het filmpje dat ik gemaakt heb van de luge staat op m'n facebook, ik zal kijken of ik een link kan vinden. Toch wel handig zo'n camerahelm ;) En al helemaal mooi dat ik daardoor gratis mocht!!!!

Intussen heb ik ook nog 2 supergave sprongen gemaakt samen met Henk. Een sitfly sprong, waarmee ik mezelf aardig verbaasd heb! Ik wist wel dat ik een beetje kon zitten in vrije val maar ik ben geen een keer omgevallen en heb zelfs een rondje gedraaid al zittend!!! Wauw, echt megacool! En we hebben ook nog een sprong op onze buik gemaakt en 17 punten gedraaid. Heerlijk!!!

Op het werk is het leuk, allemaal blije mensen. Zelfs gepicknickt op het balkon!! Toch gaaf als bekende komen springen en een picknick en champagne meenemen?!!!! :D

Verder de 'gewone' dingen, pizzanights, American Idol, met mooi weer terrasje pakken, wandelen over het strand, lekker uit eten geweest en vanavond gaan we weer naar de bioscoop. De bioscoop in Kaikoura is niet zomaar een bioscoop, haha, het lijkt meer op een onwijs fout buurthuis met blauwe vloerbedekking en een soort van podium voor het scherm. Ik zou er eigenlijk een foto van moeten maken! Oh en ik kan een soort van gratis naar de bioscoop! Ik had een meneertje in 't dorp afgezet nadat hij een lange wandeltocht gelopen had. Dat vond hij zo lief van me dat hij me 10 dollar gaf om wat te gaan drinken! Ach, ik ben lief! :)

Oh, en 'we' (haha, niks van mij bij) hebben een nieuwe 'auto' om de klanten op te halen. Vet chique zwarte pooierbak!!! Dus nu staan er 3 auto's voor het huis! Waarom heb je anders een garage met 3 garagedeuren????

Kortom; ik vermaak me nog prima hier!!
Het begint wel al herfst te worden, de blaadjes vallen van de bomen en we hebben een heuse hagelbui gehad maar gisteren hadden we nog een prachtig, mooie, zonnige dag. Dus gewoon blijven genieten. :)

Niet jaloers worden, ik verlang soms ook best wel naar huis. Ik begin nu toch wel wat mensen te missen... Ik zou zo graag mijn leventje in NL willen verplaatsen naar hier, incl. familie en vrienden! Hoe fantastisch zou 't zijn als jullie ook alles konden zien en beleven wat ik hier doe?

Ook wel heel gek om hier te zijn terwijl Annemarie op het punt staat om te bevallen... Echt zo spannend!!!! Succes met de allerallerallerlaatste loodjes Anne, je kunt 't! Ben nu al trots!!!

En Kim, fijne verjaardag!!
Laat je lekker verwennen ;)

De foto's van het Fyffe House en de Dolphin Swim staan hier:
http://www.facebook.com/album.php?aid=193224&id=692303141&l=aac5dc9baf

De foto's van de Sawcut Gorge track en de luge staan hier:
http://www.facebook.com/album.php?aid=194743&id=692303141&l=7558e51ec5

En het filmpje van de Luge:
http://www.facebook.com/v/402724603141

Ik hoor weer wel van jullie! (Hoop ik)

Dikke kus,

Yvon

  • 27 Maart 2010 - 15:45

    Astrid En Christiaan:

    hoi yvon leuk dat je het zo naar je zin hebt en we willen je nog bedanken voor de onwijs gave kadootjes uit nieuw zeeland hopelijk tot gauw groetjes de lodewijkjes van uit dongen vaart

  • 28 Maart 2010 - 09:15

    Linda:

    Hey klinkt goed weer allemaal zeg!

    Hier ook alles prima, Oliver groeit enorm hard, was binnen 4 weken al 1 kilo aangekomen!
    Gaaf zeg die luge, erg lange baan!

    Geniet met volle teugen,

    Groetjes Linda

  • 29 Maart 2010 - 05:12

    Marianne De Bruijn:

    Hey Yvon

    Hoef niet te vragen hoe het met je gaat, want dat kun je wel zien en horen. Gaaf zeg met die dolfijnen zo dicht bij je. Geweldig. Nog een hele fijne tijd en heel veel groetjes

  • 29 Maart 2010 - 12:28

    Cas:

    Klinkt alsof je daar lekker kunt sparen met al die gratis evenementen ;-)

  • 29 Maart 2010 - 19:03

    José:

    Weer een leuk verslag en mooie foto's,we genieten mee!
    Nog veel plezier en succes met je laatste maand werken daar!
    Véél groetjes en een dikke kus van ons allemaal!

  • 30 Maart 2010 - 16:51

    Tetje:

    Wat een gave foto's! Het filmpje kan ik helaas niet zien, maar dat komt vast nog wel.
    Werk ze en geniet er nog van de laatste maanden! x

  • 19 April 2010 - 19:32

    Anita De Vries:

    hoi nichtje, al jaloers op wat jij gewone dingen noemt en al helemaal op de rest. geniet van de fantastische dingen die je ziet en meemaakt. veel mensen zijn jaloers op het dolfijnen zwemmen. ben blij voor je dat je het daar zo fijn hebt. wat een siftlysprong is vraag ik wel aan je vader, die weet dat vast uitgebreid uit te leggen. groetjes van ons vieren. xxx wim amy wesley anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 19368

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: