Tsunami!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Tsunami!!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Tsunami!!!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

08 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Whaha, wat een spanning en sensatie!!! Maar voordat ik dat allemaal vertel ga ik even verder met waar ik gebleven was. We houden het chronologisch, anders snap ik 't zelf niet meeer.. :)

Inmiddels is m'n rug weer gerepareerd en gaat het steeds beter, wat erg fijn is! Ook naar de kapper hier geweest.. Op een gegeven móet je wel.. Na 3,5 maand zat er echt geen model meer in en waren m'n punten op sterven na dood.. Maar zó kort had nou ook weer niet gehoeven... Dus ik kan er weer een paar maanden tegen ;)
Nog een keer naar de bios geweest, je moet wat met slecht weer...

En toen... jaja, toen kwam het mooie weer!!! Wel 15 dagen achter elkaar!!! Fantastisch, iedere dag gewerkt en gesprongen, I love it!!!
Op zondag zaten we volgeboekt dus we zouden om 7.00u richting dropzone gaan, auw! Tot m'n telefoon om 6.37u piepte: TSUNAMI WARNING TURN ON TV.
Huh, wat is dit nou weer?
Toch maar even de televisie aan gezet maar vond de tekenfilmpjes niet heel grappig op de vroege ochtend. Het was stralend mooi weer!!! Maar na de beelden van de aardbeving in Chili gezien te hebben en alle voorspellingen wanneer de Tsunami ons ging bereiken leek 't toch wel serieus te zijn. Maar potverdikke, dit ging de drukste dag tot nu toe worden... Grr!!
Dus toen waren we ineens vrij met stralend mooi weer, op zich ook niet heel vervelend. Fascinerend om te zien hoe mensen hier reageren op zulk nieuws. Voor de gein zijn we even op de Peninsula gereden om te kijken hoe druk het daar was, is nl. het hoogste punt van het dorp. Wat we daar allemaal tegen kwamen.. Campers, auto's, boten, bussen, zelfs helikopters!!! Het motto 'Hoog en droog' kennen ze hier dus ook. Wij zijn uiteindelijk maar naar het vliegveld gegaan om daar nog wat dingen te doen, tenslotte ook een mooi uitzicht op de zee! En toen opeens zag iemand (ik zal geen namen noemen) dat er donkere strepen in de zee waren en dat er dus een golf kwam. Dus wij in de auto, al racend de berg op waar we er achter kwamen dat er helemaal geen golf kwam maar dit was wel de perfecte locatie voor een picknick! Fantastisch toch, mooi weer, superlocatie, kleedje erbij, ik denk dat dit wel 1 van de beste plekken hier in de omgeving is om te lunchen! :)
Na de auto getankt te hebben en nog meer eten gekocht te hebben (wellicht nog een 2de picknick vandaag?) weer terug naar het vliegveld, de spullen opruimen die we hadden laten liggen bij ons plotselinge vertrek. Klanten te woord staan dat we echt niet gingen springen zolang er een officiele Tsunami waarschuwing was, we konden tenslotte geen risico nemen. Toen de klanten naar buiten keken en vervolgens naar buiten rende, in hun auto stapte en weg scheurde waren wij toch iet wat verontwaardigd. Wat zagen zij?? 1 blik naar buiten was genoeg... Een gigantische golf die steeds dichterbij kwam!!! ALARM!!! Binnen 90 sec. zaten we met z'n 6'en in 2 vliegtuigen boven de zee!! Woh, toch best handig als je wat pilootjes kent! ;)
Maar eenmaal boven zee ontdekte we dat die golf geen golf was maar een optische illusie!!!! Whahahahaha, fantastisch!!! Dat krijg je met al die warmte! Net als je op de weg rijd en je denkt dat er water op ligt maar dat is niet zo. Maar het was een goeie, door 5 mensen gezien!
Uiteindelijk is er dus niks spannends gebeurt wat water betreft, gelukkig maar. Maar het was een dag vol spanning en sensatie in Kaikoura, héérlijk!!! Zo denk je dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan 't werk bent, zo vlucht je 2x omdat je denkt dat er een Tsunami op je af komt! PRACHTIG!!!

Afgelopen zaterdag regende het de héle dag, nou vooruit, dat mag dan wel weer 1 dagje na 15 dagen zon. We moeten tenslotte ook het eiland groen houden hier. Gister en vandaag gewoon weer zon, gewerkt en gesprongen.

Intussen hebben Linda & Pete een zoon; Oliver!! Gefeliciteerd!!!

En mag mijn paps morgen eindelijk zijn cadeautje uitpakken! Ja Daniëlle, hij kon wél netjes wachten tot zijn verjaardag!!!

De tijd gaat zo ontzettend snel hier.. Echt niet normaal!! De dagen worden alweer korter maar de zonsondergangen zijn supermooi!
Nog een hoop te doen voor ik naar huis kan... 5 juni ben ik weer in Nederland. (als 't goed is)

Om jullie een beeld te geven van mijn werk, hier vind je een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=1fiCiPfzLks

En de foto's staan hier:

Bedankt voor jullie berichtjes, foto's en verhalen, erg leuk om te zien/lezen!!!!

Liefs Yvon

• 08 Maart 2010 - 11:04

Linda:

Hoi Yvon,

Het blijft verbazen in wat voor een verschillend wereldje wij zitten op het moment... Jij vlucht voor golven en ik baar een kindje en geniet van een geweldige kraamtijd...
    Bedankt voor je felicitaties, Oliver en ik (en Pete natuurlijk) maken het goed, Oliver is echt een schatje!

Na 5 juni snel wat afspreken zodat je hem in levende lijve kan ontmoeten!

En wat betreft het weer, het sneeuwt hier alweer! Met als gevolg dat Oliver nog niet lekker mee naar buiten mag!!! Grrr! Maar ja, dat komt wel!

Veel liefs en geniet met volle teugen,

Linda

• 09 Maart 2010 - 02:35

Cas:

Tja, die tsunami viel hier ook in ´t water... maar ik had er toch weinig van meegekregen, hij kwam hier midden in de nacht al aan. Ik heb deze week ook uit een 172 gesprongen, een drieman maarliefst :-D Veel plezier nog en geef Teun morgen maar een dikke knuffel van me ;-D

• 09 Maart 2010 - 06:33

Marianne De Bruijn:

Hoi Yvon,

Geweldig die mooie fotos en dat filmpje. Thats real life.Geniet ervan. Heel veel plezier en groetjes

• 09 Maart 2010 - 15:46

Walther, Maria,:

Hartelijk-gefeliciteerd met je vader,
    zo te zien maak jij het uitstekend, mooi hoor het filmpje en de foto's.
    ook je foto boek is erg mooi hebben we zondag gezien.nog veel plezier en mooie sprongen. groetjes ook van Jan en Suzanne.

• 09 Maart 2010 - 16:38

Chantal Oerlemans:

Nu weet ik zeker dat de aarde rond is. Dat is duidelijk te zien op één van je foto's.............
    Het was weer even genieten met je verslag. Bedankt.

Kees gefeliciteerd met
    je verjaardag!!
    En Yvonne jij natuurlijk met je vader.
    Geniet ze daar in NZ.

• 12 Maart 2010 - 16:55

Ingrid:

Hoi hoi !

Zo mooie kiekjes hoor ! Ziet er geweldig uit nu het zonnetje zo volop aan het schijnen is:)
    Leuk filmpje ook op you tube!

Liefs Ingrid

• 19 Maart 2010 - 20:29

Anitavankerkhof:

Hoi Yvon
    Alles goed met jou.
    Zo te zien en te lezen heb je het wel erg naar je zin.Nog een paar weekjes en de baby van Anne en Stefan is op komst. het is wel erg spannend. Nog heel veel plezier en het ga je goed Liefs Anita