Het uiterste Noorden.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Het uiterste Noorden.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Het uiterste Noorden..

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

16 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Bedankt voor alle reacties!!!
Had niet in de gaten dat zoveel mensen dit lezen, laat gerust een berichtje achter, leuk!

Goed waar waren we..
Oh ja, Rotorua. Op woensdag zijn Alex en ik dus gaan zorben! En voor degene die het niet weten en het niet gegoogled hebben, je zit in een grote bal en ze rollen je dan een helling af, hilarisch! Daarna zijn we naar Hell's Gate gereden en hebben onszelf daar onder de modder gesmeerd in een heerlijk modderbad! Foto's hiervan volgen later want die staan op het toestel van Alex. Alle sieraden moesten af anders zouden ze verkleuren, toen ik ze 1,5 dag later weer omdeed verkleurde ze nog!!! Die dag doorgereden naar Whakatane en een mooie wandeling gemaakt naar 't statue of Wairaka (de vrouw op de rots). Om vervolgens de volgende dag met de boot naar White Island te varen!!!! (Sorry Jeroen en Marieke maar het was echt SUPERRRRRRRR!!!) Onderweg zagen we dolfijnen en het weer was schitterend. Eenmaal aangekomen bij het eiland/de vulkaan gingen we met een klein rubberbootje naar de vulkaan toe. Met een gids gewandeld OP de vulkaan, echt gaaf. Incl. helmen en gasmaskers!!! Vervolgens op de boot gelunched en nog een rondje om het eiland gevaren en daarna weer terug naar Whakatane. Wauwie, wat een gave dag!!
Op vrijdag de 13e zijn we naar Hot Water Beach gegaan, de naam zegt het al.. Een bad graven op het strand en je zit heerlijk in warm water. (Er zit daar een warmwaterbron onder het strand) Gelukkig was er een schoolreisje en hoefde wij ons eigen bad dus niet te graven ;) We hoefde er alleen maar in te gaan liggen, ik zeg perfect! Totdat 't vloed werd en de koude zee roet in 't eten gooide..
Doorgereden naar the Cathedral Cove, na een mooie wandeling beneden aangekomen bij de cove. Helaas was er recent een stukje ingestort waardoor er hekjes in de cove stonden, beetje jammer van het uitzicht zeg maar.. Hier hebben Alex en ik elkaar gedag gezegd en zijn onze wegen gescheiden. Zij bleef nog even op de Coromandel en ik ging verder richting het Noorden.
Zaterdag Auckland bezocht en over the Harbour Bridge gereden, oh wat had ik daar graag een foto van gemaakt maarja, stoppen ging nogal moeilijk op die brug ;)
Overnacht in Dargaville, het hostel waar ik sliep was vroeger een school geweest, echt een super gebouw.
Gisteren ben ik verder gereden richting Cape Reinga en heb een mooie route gereden door het Waipoua Kauri Forest. Onderweg natuurlijk even gestopt bij de 'mighty Tane Mahuta', als ze het over grote bomen hebben.. Deze is ECHT groot en dik! Verder gereden tot in Waitiki Landing, daar verbleven in de backpackers. Tegen de avond nog een bezoekje gebracht aan de ' Te Paki Giant Sand Dunes' jaja, echt gigantische zandduinen!!! Echt zo gaaf om daar overheen te struinen, maar zo oneindig.. Dan denk je dat je er bijna bent, echt niet. Leek wel een woestijn haha! Ja ik vermaak me prima in m'n eentje haha!
Vandaag de laatste 21km gereden naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje. Helaas was het weer echt heel erg slecht.. Eenmaal daar regende het knetterhard en was het supermistig maarja, ik heb niet voor niets dat hele eind gereden, nu wilde ik die vuurtoren met eigen ogen zien ook!!! En Yvon zou Yvon niet zijn.. Het zicht was een meter of 5 tot 10.. Aan de hoeveelheid bankjes te zien is het er vast fantastisch met mooi weer maar nu even niet. Het was best wel spooky omdat je echt niet veel zag.. Maar ik wist dat de zee er moest zijn, ik hoorde 'm immers alleen zag ik 'm niet :( En ineens, uit het niets stond 'ie daar voor m'n neus, de vuurtoren en de paal met de afstanden naar de rest van de wereld! Doel bereikt, een foto en snel terug naar de auto :)

Momenteel ben ik in the Bay of Islands waar de zon zich tenminste weer laat zien. Dus nu langzaam aan weer terug naar het zuiden, met een omweg weliswaar.

Dankjewel voor alle lieve mailtjes en reacties! Het gaat echt goed met me!! En inderdaad, heb 't toch maar mooi gedaan :)

Liefs en een dikke kus,

Yvon

  • 16 November 2009 - 07:36

    Ruud:

    Wauw Yvon,

    ziet er allemaal top uit daar. Geniet er van en nog heel veel plezier daar ;)

  • 16 November 2009 - 14:27

    Tom (Team Ignition):

    Hey Yvon,

    super, geniet!

  • 16 November 2009 - 14:53

    Menno:

    Een klein beetje jaloezie is wel op zijn plaats :) geniet ervan x

  • 16 November 2009 - 19:36

    Anouk:

    VETTTTTTT

    Twee powerbichtes daar!
    Gave foto´s ook!
    LEkker verder genieten en wij volgennnnn.

    kus voor kiwi!

  • 16 November 2009 - 21:09

    Rachel (v E):

    Hi Yvon,
    Ohhh, wat klinkt dat allemaal goed en wat zien die foto's er onwijs gaaf uit!!!! Dat moet echt genieten zijn!
    Oh, en dat zorben lijkt me echt heel erg lachen!

    Ik had je verteld dat wij volgend jaar plannen voor Nieuw Zeeland hadden, maar mijn ontslag heeft helaas roet in het eten gegooid :-( en nu zie ik zo goed wat we allemaal gaan missen...

    Geniet er maar lekker van.

    Liefs,
    Rachel

  • 16 November 2009 - 23:39

    Jeroen:

    Hee kanjer,
    Leuk om te lezen dat White Island helemaal tegek was. Geniet er nog van, en als je terug bent wil ik zeker alle verhalen horen en de foto's zien.
    XXX

  • 17 November 2009 - 18:42

    Ingrid:

    Echt keileuk om dit allemaal te volgen.
    Tof hoor !

    Nog heel veel plezier met al het moois wat je gaat zien en beleven..

    Liefs en een dikke kus Ingrid en Sebastiaan

  • 18 November 2009 - 21:49

    Piep:

    Lief Vonneke!
    Wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat ziet er gaaf uit daar zeg :)
    Geniet ervan!
    Dikke x

  • 19 November 2009 - 13:36

    Linda:

    GOED BEZIG YVON, Lijkt wel of je maar even de tijd hebt, je gaat in zo'n toptempo rond het land! Klinkt wel heel gaaf hoor!

    Ik groei goed, wordt steeds ronder...

    De babykamer wordt ook mooi met dank aan jou!!!

    Wat een verschillende levens, ha ha!

    En dan te bedenken dat je mij ooit op avontuur heb gestuurd naar Engeland, nu is het jouw beurt! Je weet wat het mij heeft opgeleverd!

    Veel liefs Linda

  • 19 November 2009 - 21:04

    Ans Brenders:

    Ha Yvon, ik kreeg gisteren de link naar jouw verslagen van Piet en hij stelde voor het mooie Nieuw Zeeland ook maar eens op ons lijstje te zetten,tsja........
    je krijgt er wel zin in natuurlijk als je jouw enthousiaste verhalen leest!
    gr. Ans

  • 21 November 2009 - 09:03

    Danielle:

    Nou mijn vertrouwen dat je terugkomt wors zo wel steeds kleiner!!!!
    Wat gaaf allemaal en wat ben je toch gek ook he haha.
    Fijn dat er iemand met je mee reisd.

    Heel veel plezier maar blijf wel aan ons denken in dit bagger weer haha.

    Liefs danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 19367

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: