Bay of Islands, Auckland, Tongariro, Wanganui etc. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Bay of Islands, Auckland, Tongariro, Wanganui etc. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Bay of Islands, Auckland, Tongariro, Wanganui etc.

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

21 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Poehee, wat kun je een hoop doen in een korte tijd!!! Even denken, lijkt allemaal alweer zo lang geleden maar dat is 't eigenlijk niet.

Ik was dus in Paihi in the Bay of Islands, waar een irritante zandvlieg me 8 keer in m'n voeten heeft gebeten (Grrrr). Vanuit Paihi ben ik naar Waitangi gereden, dat is aan de andere kant van het water, zeker 7 minuten rijden haha. Daar heb ik the Treaty Grounds bezocht, jaja een beetje cultuur en geschiedenis aan mijn reis toegevoegd, wie had dat ooit gedacht?! Op dit stuk grond is het verdrag tussen de Engelsen en de Maori's getekend. (Het verdrag waarmee de Maori's genaaid werden zoals Jasmine 't noemt ;)) Ook lag daar een gigantische oorlogskano (35m lang) waar bijna 200 mensen in kunnen. Goed, na 2 uur cultuur en historie kon ik 't niet meer aan en ben ik verder gereden richting Auckland. Onderweg even gestopt bij de Hundertwasser's Loo toiletten in Kawakawa (coole namen hier joh, zo makkelijk te onthouden ;)) Echt te grappig, de meest gefotografeerde openbare toiletten van Nieuw Zeeland. En dat geloof ik!!! Ga je naar 't toilet staan er mensen van elkaar foto's te maken hoe ze naar het toilet gaan! Hilariteit al over!
Daarna gepicknickt (hoe schrijf je dat woord in godsnaam??? Jullie begrijpen 't vast) aan de 26m hoge waterval van Whangarei. Avondwandeling door Auckland waar ik die nacht ook verbleef. In het hostel waar ik sliep komen duidelijk vaker Nederlanders. Toen ik het hostel belde om te vragen of ze nog een slaapplaats hadden antwoordde de eigenaar: "I've only a bed for a lekker ding" dus...

De volgende dag begon met regen en dan is Auckland toch niet zo boeiend.. Dus verder gereden naar Hamilton. Daar kwam de regen echt met bakken uit de hemel. M'n ruitenwissers konden het niet aan. Dus ook daar ben ik niet verder gekomen dan het overdekte winkelcentrum. Maar met mooi weer is het er vast hartstikke tof want het zag er wel heel gezellig uit. Het leek er even op alsof ik met pap en mam op vakantie was. (Die hebben nl. altijd regen.. he mam?!) Onderweg contact gehad met Alex die ook richting Tongariro aan 't rijden was. Plan was om samen de Crossing te gaan doen maar toen ze vertelde dat het weer daar ook zo slecht was ben ik richting New Plymouth gegaan. Tot Alex na ongeveer een kwartiertje smste dat het weer blijkbaar toch goed genoeg was voor de Tongariro Crossing ben ik omgedraaid en naar National Park gereden.

Dus afgelopen donderdag vroeg (6.00u) opgestaan om de track te lopen. We zijn om 7.50u gestart en waren om 15.40u bij het eindpunt. Ongeveer 20 km lopen, klimmen, kruipen, glijden door een fantastisch landschap!!! Onderweg 3 vulkanen tegen gekomen en heel veel touristen. (Mensen die we ook op de boot van White Island hadden ontmoet en de mevrouw van bijna 60 met het rose haar van de Hundertwasser toiletten.) Vanwege het slechte weer was de track al 3 dagen gesloten. Wij hebben dus echt veel geluk gehad met 't weer. 's Ochtends een beetje regen maar voor de rest zonneschijn!!!! Het was zooooo mooi!!! Nog veel mooier dan je op de foto's kunt zien. Voor de mensen die de track ook gelopen hebben zullen dit kunnen beamen. Af en toe moest ik gewoon stoppen om om me heen te kijken en te genieten! (En omdat m'n kuiten verzuurde haha, niks gewend he! Ja Kim, ik had zo'n typisch moment van.. "KAK!!!") Wat een uitzicht als je eenmaal op het hoogste punt bent, WAUWIE!!! En dan naar beneden.. Bij iedere stap die je zette gleed je 30cm naar beneden in 't zand. Echt zo gaaf, maar 2x gevallen haha, wat een gaaf stuk was dat, heerlijk! En wat een voldoening als je bij 't eindpunt bent. En geen 1 blaartje! Ik hield al van m'n Vans maar nu nog meer haha!

's Avonds verder gereden naar Wanganui, hoorde ik ineens "Lightning Crashes" van Live op de radio en dan ben je plots weer in Nederland bij alle fijne herinneringen.

In Wanganui de volgende dag de bieb bezocht. (Ja pap, ik was in de BIEB!!!) Maar niet om boeken uit te zoeken haha. Ook de Sarjeant Gallery bezocht, een kunstmuseum. Ik denk dat ik ook maar kunstenaar word, als dat kunst is, dat kan ik ook! (Sorry Anna) Daarna naar het mooie zwarte strand van Koitiata. Hier moesten we eerst de Turakina rivier oversteken voor we bij de zee kwamen. Daarna naar Palmerston North waar we heerlijk gegeten hebben bij een Thai. Vanmiddag verder gereden en the Dutch Shop in Petone bezocht. Geweldig!!! Hier is het euroshoppermerk van de AH echt niet zo goedkoop ;) Even wat producten gekocht voor mijn Nederlands vriendjes en vriendinnetjes hier, kon 't tenslotte niet vanuit thuis meenemen. En nu wederom op visite bij Jasmine en Patrick in Wellington.
(Thx voor het internetten Jasmine!!!)

Zo, jullie zijn weer op de hoogte!
En ik had mezelf nog wel voorgenomen om geen saaie, lange opsommingen op deze site te zetten maar geloof dat dat niet gelukt is, sorry.

Dit keer ook de foto's van ons modderbad in Rotorua, prachtig!

Enne, vergeet niet om je sinterklaasgedicht te maken. Hier zitten ze al flink in de kerstsfeer, want waarom zou je geen kerstparade bezoeken op 21 november?

Liefs en tot mails, skyps, sms, facebook, hyves etc. etc.

Yvon

  • 21 November 2009 - 08:57

    Danielle:

    Haha bahbah
    Is dat nou ook koud?
    En voelde je erna als herboren?
    xxxDanielle

  • 21 November 2009 - 09:49

    Yvon Lodewijks:

    Dat modderbad was heerlijk warm Daan :D Denk je dat ik er anders zo lang (mochten er helaas maar 20 minuten) in zou blijven?

    Ja joh, m'n huidje was lekker zacht!!! Sieraden moesten uit, was een oorbel vergeten en die is nu zwart. M'n sieraden verkleurde 2 dagen later nog!

    X, ook voor Jorrit.

  • 21 November 2009 - 12:08

    Linda:

    Met topspeed door Nieuw Zeeland heen, goed bezig!

    Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt.

    Veel liefs Linda

  • 22 November 2009 - 22:16

    José:

    Hoi Yvon
    Mooie foto's en een enthousiast verslag!
    We genieten mee, wel leuk dat je aan ons denkt als het regent!
    Het sinterklaasgedicht komt eraan ha ha!
    Blijf ervan genieten
    doei xxx

  • 23 November 2009 - 09:33

    Cas:

    Mooie verhalen... En foto's! misschien moet ik toch ook maar eens een stukje gaan reizen :-)

  • 23 November 2009 - 20:54

    Johan & José:

    Sinds gisteren sta je in mijn favorieten en heb n alles doorgelezen wat jij hebt meegemaakt daar.
    Mooi verslag en mooie foto's.
    Ik kijk nu al weer uit naar 't volgende wat jij meemaakt en natuurlijk de foto's.

    Groeten van ons.

  • 23 November 2009 - 21:56

    Bart:

    Hey Yvon,

    De tering wat ben jij het weer naar je zin aan het hebben. Doe je ook nog een beetje werken of begint dat pas later?? Ziet er goed uit iig! geniet ervan, cheers!

  • 24 November 2009 - 20:41

    Annemarie:

    hey

    leuk hoor al die foto`s.Ziet er echt heel geweldig mooi uit.

    xxx liefs Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 19362

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: