De komende maanden dus het Zuidereiland! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu De komende maanden dus het Zuidereiland! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

De komende maanden dus het Zuidereiland!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

03 December 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi hoi allemaal,

daar ben ik weer, en ditmaal vanaf het Zuidereiland! Na een nachtje bij Jasmine & Patrick te hebben geslapen in Wellington heb ik de volgende dag met Jasmine de Botanische tuinen bezocht. We zijn omhoog gegaan met de Cable Car (geweldig!) en zijn door het 'Bolton Street Memorial Park' terug naar beneden gelopen. Best gek dat mensen hier gaan lunchen op een begraafplaats want dat is waar 't in feite op neer komt. Wat nog gekker is, is dat ze de snelweg dwars door dit park hebben gelegd!! En toen hups naar de boot, waar ik natuurlijk de laatste was... Maakt niks uit hier, "I love Holland, cause the girls are so pretty" dus gewoon lief lachen dan komt alles goed. :)

En toen stond ik na 3 uur en 18 minuten boottocht weer in Picton. Via de ontzettend mooie Charlotte Drive naar Nelson gereden. Het hostel waar ik verbleef is qua luxe met stip op nr. 1 beland. Voor de gein kun je kijken op http://www.backpackernelson.co.nz/ en de 360° tour doen, om te zien dat backpackers het echt nog niet zo slecht hebben!! Na Nelson uitgepluisd te hebben en m'n sinterklaascadeautjes op de post te hebben gedaan ben ik heel even bij het Abel Tasman Park geweest om te concluderen dat ik daar zeker nog wel terug naar toe wil. En plots kwam daar de oplossing! Want inderdaad, de beste manier om dat te kunnen zien is natuurlijk van boven!! En aangezien tot nu toe alles zo in m'n schoot geworpen wordt (oh ja, iets met Karma, toch Kim?) ben ik uitgenodigd voor de "Skydive Abel Tasman X-mas Boogie" en tja, plannen met de kerst heb ik toch nog niet ;)

Al stuiterend van enthousiasme de volgende dag vertrokken uit Nelson en naar Greymouth gereden. Onderweg hele mooie dingen gezien. Echt heerlijk om de toerist uit te hangen en overal foto's van te maken. En smsjes van 'je baas' te krijgen; "Geniet, je hebt vakantie!"
En dat doe ik, alleen maar! O.a. gestopt bij de Buller Gorge Swingbridge. De brug is 110m lang en fantastisch om over te lopen, wat een uitzicht!!! En eenmaal aan de overkant supermooie natuur om doorheen te wandelen. Ik wilde natuurlijk op de foto OP de brug dus vroeg ik een vrouwtje dat achter me liep om een foto van mij te maken. Maar ze weigerde om een foto te maken tegen de zon in, nee, ze wilde gewoon een foto maken waar haar vent ook op stond! Boe, ik wilde ALLEEN op de foto, nu hebben jullie in de gaten dat er meerdere mensen de toerist aan 't uithangen zijn...

Ook gestopt bij Cape Foulwind, soort van Cape Reinga. Mooie uitzichten, vuurtoren, paal met afstanden hoe ver alles is etc. etc. Het enige verschil... HIER ZAG IK DE OCEAAN WEL!!!! En ik hoorde telkens een stemmetje in m'n hoofd zeggen 'Zo had Cape Reinga moeten zijn... Boe!'
En ook hier wederom zeehonden. Ik was net 10 minuten te laat want er was net een kleintje geboren.
En natuurlijk de worldfamous Pancake Rocks.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd in Greymouth en wist dat ik die dag terug naar Kaikoura zou gaan dacht ik ineens; ja, ik ga weer naar 'huis'. Wat ook een erg fijne gedachte was, een vast stekkie, iedere avond in hetzelfde bed. Wel raar, ben ik in totaal 2 dagen bij Henk & Sarah geweest, ga je een paar weken reizen en dan ga je terug naar huis. Voel ik me dan zo snel ergens thuis? Nee, ik ben gewoon veel te warm ontvangen! (Met een veel te lief kaartje op m'n nachtkastje)

En als je weet dat je naar huis gaat, dan wil je ook zo snel mogelijk thuis zijn. Dus vroeg vertrokken zodat ik 's middags al in Kaikoura was en oh want vond m'n "Bassie-en-Adriaan-auto" het fijn in de wasstraat! :D

Inmiddels ben ik een week terug en aan 't werk. Nouja, heb 2 dagen gewerkt en de rest was regen... (De zomer is hier op 1 dec. officieel begonnen.) En regen/bewolking betekent vrij op z'n Skydive Kaikoura's! Dus ben samen met Teun een dagje naar Hamner Springs gegaan en we zijn gister de hele dag in Christchurch geweest.

En nu hopen dat het snel weer zonnig wordt zodat ik ook eens kan bekijken hoe het er hier van bovenaf uitziet, lees springen! Het uitzicht heb ik al vaak gezien tijdens het oefenen met video's dubben, (= muziek onder videobeelden mixen) maar ik wil het nu wel eens met eigen ogen zien! Intussen ook geslaagd voor mijn High Altitude Exam, ik had een 10!! M'n Nieuw Zeelandse brevet zal van de week wel in de bus vallen.

Fijne Sinterklaas!

Liefs Yvon

  • 03 December 2009 - 09:58

    Kim:

    Waarom zijn er geen konijnen op Rabbit eiland?
    Aaaaaah Yvon ik wil ook naar Nieuw Zeeland!
    You rock!
    kus

  • 03 December 2009 - 18:40

    Yvon @ Kim:

    Omdat iemand met z'n suffe hoofd het hek open heeft laten staan en toen zijn ze ontsnapt...

    Jaaaaaaaaa, dat zou het feest echt compleet maken hier!!!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 19366

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: