Dus zo voelt 't als je verbrand bent door de zon.. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Dus zo voelt 't als je verbrand bent door de zon.. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Dus zo voelt 't als je verbrand bent door de zon..

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

17 December 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

De zomer is begonnen! Nouja, officieel dan... Want we hebben hier al veel slecht weer gehad helaas. En slecht weer houdt in dat er niet gesprongen kan worden en dan is er tijd voor andere leuke dingen.
Zo zijn we een dag naar Hamner Springs geweest en een dag naar Christchurch. Maar alles is toch minder mooi als het bewolkt is of als het regent...

Afgelopen weekend ook op pad geweest, zaterdag waaide het zo hard dat er niet gesprongen kon worden, lees een orkaan! En zondag stonden er maar 2 boekingen en maandag was het vliegtuig in onderhoud. Dus mooi 3 dagen de tijd om meer van dit fantastische eiland te zien. Op naar het Noorden!

Zaterdag Tahunanui Beach bezocht, een mooi strand bij Nelson en daarna via the Tekaka Hill Road doorgereden naar het uiterste noorden (van het Zuidereiland). Wat een prachtige route! Daar in the middle of nowhere geslapen en terecht gekomen op een feestje van een of ander bedrijf. De volgende ochtend regende het kei en keihard.. Dus de geplande wandeltocht had Yvon niet zo'n trek in. Dus doorgereden naar boven. Farewell Spit bezocht, het uiterste noordelijkste plekje van het eiland. Erg mooi daar maar ook hier waaide het superhard. Het was goed dat de wind landinwaarts stond want er ware hoge cliffen. En toen het ook nog eens keihard begon te regenen was ik er helemaal klaar mee, terug naar de auto! Maar om daar te komen zul je toch steil bergafwaarts moeten lopen en dat viel niet mee tussen de schapen en koeien door wegslippend op m'n slippertjes...

Doorgereden naar Wharariki Beach, daar eerst een half uur in de auto gewacht tot het droog werd en we weer een beetje opgewarmd waren.
En toen het eenmaal droog was bleef 't ook droog voor de rest van de dag, wat erg fijn was aangezien Wharariki Beach onwijs cool was!!! Daar de hele middag geweest, stel je voor, een strand met onwijs hoge duinen. Overal rotsen en grotten en je struikelt over de zeehonden. Het was fantastisch!!!

Maandag kayakken in het Abel Tasman Nationaal Park. Echt, WAUWIE!!!!!
Gouden stranden, super helder water, mooie groene bomen, blauwe lucht, zonnetje.. Supermooi weer en waarempel ik kan toch verbranden!!! En ik had me nog wel 4x ingesmeerd, woh. Jaja, er was echt een stukje rood te zien op mijn schouders! (Ben er nog trots op ook haha) De hele ochtend gekayakt, onderweg gestopt op een strandje waar onze gids warme chocolademelk voor ons ging maken met chocoladekoekjes :)
Ook nog even een grot ingevaren, de kayaks op het droge getrokken en naar boven geklommen. Verder gevaren naar het volgende eilandje waar veel zeehonden zaten. En oh my god, wat kunnen babyzeehondjes gillen!!!
De oceaan terug overgestoken en bij Watering Cove werden we opgepikt door de watertaxi. Echt zo grappig, kayaks achterop de boot en terug naar het beginpunt varen. Onderweg kwamen we ook nog dolfijnen tegen! Wauw, in NL moet je naar de dierentuin om zeehonden en dolfijnen te kunnen zien, hier zie je ze in 't wild! Echt te gek! Wat een perfecte dag.. HEERLIJK!!!

Op de terugweg gegeten in Blenheim en hoe dichter we bij Kaikoura kwamen hoe slechter het weer werd.. Tot we uiteindelijk in een megastorm terecht kwamen.. De ruitenwissers konden de regen niet aan en het was buffelen om de auto op de weg te houden. Fijn om weer thuis te zijn haha! Die enorme storm heeft er trouwens wel voor gezorgd dat er verse sneeuw in de bergtoppen ligt! Toch nog een witte kerst ;-)

Over kerst gesproken, afgelopen dinsdag was onze Christmas Party samen met het personeel van 'Wings over Whales'. (Die opereren vanuit hetzelfde gebouw als ons op het vliegveld.) Eerst boogschieten, Skydive Kaikoura versus Wings over Whales... We hebben 't zwaar afgelegd... Boe, en ik had nog wel 2 ballonnen kapot geschoten met mijn pijl en boog!! Daarna een heerlijke BBQ!

En nu weer 'aan 't werk'. Gisteren hadden we 5 klanten en alle 5 de video's die ik had gedupt zijn verkocht! En intussen heb ik zelf al een keer of 10 gesprongen hier, niet slecht met dit weer. De weersomstandigheden zijn hier zoveel extremer als in Nederland. De wind blijft draaien op een dag en omdat de oceaan zo dicht bij de dropzone ligt is het vaak verstandiger om crosswind te landen... Inderdaad Yvon en crosswind landen... Maar ik heb een nieuw trucje geleerd; Hakken in de grond en gaan zitten. Ineens is het allemaal veel minder eng.

Goed, genoeg gezwets vanaf deze kant... Nu graag jullie verhalen!

Oh ja, omdat ik niet meer dan 60 foto's op deze site kan uploaden heb ik ze op Facebook gezet. Je kunt ze vinden door op de volgende link te klikken:

http://www.facebook.com/album.php?aid=166398&id=692303141&l=bf267eb144

Liefs Yvon




  • 17 December 2009 - 09:45

    Linda:

    Hoi, je vraagt om onze verhalen?
    Niks spannends hier, behalve dan dat ik zo rond word als een tonnetje, maar ja, dat hoort erbij zeggen ze!!!

    Het gaat wel goed met mij, nog een maandje werken en dan ga ik al met verlof, de tijd vliegt nog sneller, en ik heb nog een week vakantie tussendoor ook, rond de kerst.
    Ik heb mijn kraampakket binnen, best een komische ervaring om zoiets uit te pakken, zeiltje voor op het bed, enorme kraamverbanden, voorbode voor wat er komen gaat. Maar goed, het belangrijkste is een gezondje kindje, en die verbanden etc zijn maar bijzaak, hi hi!

    Geniet met volle teugen, maar dat hoef ik niet te vertellen,

    Veel liefs Linda

  • 17 December 2009 - 20:19

    Walther, Maria,:

    Hoi Yvon,
    nu bij jullie de zomer ingaat is nederland in een witte deken gehuld.
    een fijne kerst en jaarwisseling in de zon.

    vermeld je nog een keer je naam van facebook, dan kunnen we je foto's bekijken. je verslagen worden aandachtig gelezen, ga zo door.
    jan is in Griekenland en zal met Kerst in Turkije zijn.Groetjes uit Dorst.

  • 18 December 2009 - 09:46

    Yvon Lodewijks:

    Thx voor jullie reacties, superleuk!!! Het was voor het eerst bloedheet hier vandaag, 29 graden! Best raar om dan in je achterhoofd te hebben dat jullie in de sneeuw lopen...

    @ Linda:
    Nu al verlof??? Maar je moet nog best wel ff... Succes met je kraamverbanden! Haha en met de bevalling natuurlijk!!!!! En geniet van je vakantie (laatste keer als niet mama zijnde)

    @ Tante Maria:
    Rijdt er dit jaar een trein in de kerstboom in Dorst?? Jan heeft geen blog toch?
    Fijne kerst!!!!!


  • 19 December 2009 - 12:34

    Menno:

    "toen het keihard begon te regelen" :) wat houdt dat in? groetjes uit Nederland

  • 19 December 2009 - 20:00

    José:

    Héle mooie foto's Yvon
    We zijn blij dat je erzo van geniet!
    Een hele fijne kerstboogie, heel byzonder

    groetjes van ons allen
    tot op de skype doei!

  • 19 December 2009 - 23:09

    Ingrid:

    Hoi !!

    Weer even geleden dat ik heb gekrabbeld, druk druk druk gehad maar dan nu eindelijk vakantie !
    Dus even de tijd genomen om nieuwe reisverslagen en foto's te bekijken :)
    Hier alles prima, zoals je al wist het is mooi wit hier in Nederland. Is toch wel heel gezellig nu de kerst voor de deur staat.
    Morgen komen jullie pap en mam en Ilvy op bezoek (ze nemen Joran en Suzan mee want die blijven een paar dagen logeren).
    Dus daar gaan karin en ik wat leuks mee doen maandag en dinsdag. O.a. schaatsen natuurlijk haha. Woensdag gaan we meehelpen op de Vaart. Donderdag nog wat shoppen en dan vrijdag 1e kerstdag eten bij paps en mams. 2e kerstdag gaan we naar Abcoude, eten bij de oom en tante van Sebas. Zondag gaan we naar Den Helder eten bij de vader van Sebas. Maandag t/m woensdag rijden we naar de Ardennen. Hebben een leuk hotelletje geboekt. Donderdag gaan we naar de winterefteling. 's Avonds blijven we in Zevenaar met oud/ nieuw. 1 januari lekker de hele dag niets doen en zaterdag komen vrienden van ons uit Groningen hier en die blijven slapen tot zondag. Dan kan ik nog even een paar uurtjes bijkomen en mag ik maandag weer gaan werken. Zo zie je wel, ik verveel me niet tijdens deze vakantie. Goed als ik 4 januaro weer begin ben ik gewoon weer toe aan vakantie haha:)
    Dit was mijn verhaal !
    Ik wens je nog heel veel plezier en hopelijk zien we snel wat foto's van een parachutesprong !

    Fijne Kerstdagen en alvast een knallend uiteinde !

    Liefs en een dikke kus Ingrid

  • 24 December 2009 - 15:13

    Tetje:

    Hey Yvon,

    Veel nieuws vanuit Dongen is er niet hoor :), maar als er wat te melden is laat ik het weten.

    Hele fijne kerstdagen!

    x Tetje

  • 30 December 2009 - 14:46

    Jolanda Van Rossum:

    Hoi Yvon, super om te lezen je reisverslagen.
    Ik wil je zovast een geweldige jaarwisseling wensen,en héél véél mooie's voor 2010 ! Big hug Jolanda van Rossum

  • 31 December 2009 - 11:34

    Kees:

    Yvon gelukkig nieuwjaar
    bij jouw is het nu nieuwjaar, ik mag nog een halve dag werken.
    groetjes kees.

  • 31 December 2009 - 11:43

    Walther, Maria,:

    Hoi Yvon,
    Een heel gelukkig 2010, met veel mooie sprongen in goede gezondheid.
    Geniet met volle teugen van je werk,reis verblijf in Nieuw Zeeland.
    groetjes. (Jan heeft geen blog)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 19360

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: