Sneeuw? Een piepklein beetje in de bergtoppen ja! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Sneeuw? Een piepklein beetje in de bergtoppen ja! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Sneeuw? Een piepklein beetje in de bergtoppen ja!

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

12 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zo, daar ben ik weer! (Op dringend verzoek van m'n vader..)
19 en 20 dec. ben ik naar Lake Tekapo geweest, heel erg mooi!! Ik sliep in een backpackerslodge met een fantastisch uitziet op het meer waarvan het water turqoise is. Eenmaal mijn tas naast m'n bed gezet te hebben ontmoette ik m'n roomies van die nacht, en hup meteen aan de wijn! Haha, dat is nog eens een ontvangst! 's Avonds wilde we sterren gaan kijken bij de Mt. John observatory maar omdat 't zo hard waaide konden ze 'de bollen' met de telescopen niet openmaken... Dus hebben we zelf maar sterren gekeken :)
Het was echt superhelder en superdonker, wauw, nóg mooier dan op Texel! De volgende dag heb ik de Mt. John Walkway gelopen, het ging behoorlijk steil omoog maar eenmaal op de top was het uitzicht absoluty stunning! Maar het waaide nog steeds hard op die berg.. Dus lang buiten staan was er niet bij. 's Middags nog even langs het meer met het bijbehorend kerkje gewandeld. Op de weg terug wist ik niet waar ik kijken moest.. Voor me waren bergen waar de schaduw van de wolken overheen gleed, achter me bergtoppen met sneeuw en naast me hét meer met fluoriserend water. Dus toch maar even de auto aan de kant gezet om te genieten. Dit beeld/gevoel zal ik niet snel vergeten, echt onbeschrijfbaar.

In Kaikoura zelf is 't ook leuk. Zo hebben we al een keer walvissen kunnen zien vanuit het manifest! Nooit geweten dat die beesten zoooooo groot zijn. Pokeren op kerstavond, ooit gaan we de piloten verslaan ;)
Met kerst naar het strand en binnen een uur zo verbrand dat de blaren tussen m'n schouderbladen stonden. (oke, bij wijze van dan haha) 's avonds naar Chris en Susie waar we gingen bowlen op de Wiiiiiiiiiii, jaja, ik was 't nog niet verleerd Anouk, m'n eerste worp was een STRIKE!! 2e kerstdag 'gewoon' gewerkt, hoe gaaf is 't om met kerst te springen in de zon?!

Op slechtweerdagen vermaken we ons ook prima, zo zijn we een keer met de 4x4 Jeep over het strand gereden, echt supervet!!! Tja, je weet maar nooit of er een keer iets gebeurt en je snel naar 't strand moet, toch wel handig als je dan alle ingangen weet! Spectaculair was het zeker!!
En naar Sherlock Holmes in de bios in Blenheim. Of shoppen in Christchurch.

Het oude jaar afgesloten met een oudejaarstracking, heel vervelend. En het nieuwe jaar geopend met een nieuwjaarssprong, ik hou ervan! In 2009 heb ik 202 sprongen gemaakt dus dat is een nieuw record voor me, ook leuk. Over records gesproken.. Afgelopen week hebben we hier op Skydive Kaikoura alle records verbroken!! En om dat te vieren hadden we een pizza-avond, welkom in de wereld van het springen ;)

Vandaag bestaat het bedrijf precies één jaar en dat vieren we met... wind en regen.. :S
Ok, ik klaag niet, jullie winnen qua slecht weer! Cool om alle foto's/filmpjes te zien van de sneeuw. Uitkijken he?!

De bakfiets kennen ze hier niet maar wel de bakquad ;) Ziet er toch niet uit, vader op de quad, moeder achterop en 't kind in een bak voorop... Weinig tot geen misdaad in Kaikoura wat inhoudt dat de politie zich blijkbaar verveeld. Want waar in de wereld geeft de politie je een lift als je je fototoestel bent vergeten? Nou hier dus, we stonden wel even raar te kijken toen onze tandempassagier die ik net terug naar het stadje had gebracht weer voor onze neus stond...

De foto's bij dit verslag staan op:

http://www.facebook.com/album.php?aid=174665&id=692303141&l=52d39f9510

Dit is inclusief een Kaikoura-tour speciaal voor pap ;)

Oh ja, de spelfouten in dit verslag worden gecorrigeerd door Menno.

  • 12 Januari 2010 - 11:53

    Menno:

    bedoel je mij, ikke niet snappe :)

  • 12 Januari 2010 - 12:13

    Linda:

    Hoi Yvon, klinkt alsof je geen vakantie hebt, zo druk!!! ;-)

    Hier zit ik in mijn laatste weekje werken, dan verlof, gaat snel, ik heb op hyves wat foto's gezet van mijn enorme buik. Baby groeit goed! Lag deze week voor het eerst ook met zijn/haar hoofdje naar beneden, dus weet welke kant ie op moet in ieder geval. Nu nog blijven liggen zo... (Over 2 weken een echo om te kijken hoe hij/zij ligt.) En met twee eigenwijze ouders als Pete en ik kan dat nog interessant worden. Als hobby heeft hij/zij in ieder geval mamma schoppen, en pappa voor de gek houden. Elke keer als ik tegen Pete zeg, voel dan, de baby schopt, gaat Pete voelen, en dan houdt de baby zich stil tot Pete weer loslaat... En dan maar weer schoppen. Wel grappig!

    Hoezo hebben jij en ik verschillende leventjes!!! Ha ha, geniet met volle teugen, maar dat doe je ook, dat lees ik wel. Veel liefs Linda

  • 12 Januari 2010 - 15:18

    Rachel:

    Hi Yvon,
    Ziet er allemaal Superrrrrr uit daar en zo te horen, heb je echt een geweldige tijd! Leuk hoor.
    Nieuw Zeeland lijkt op sommige stukken wel een beetje op Canada. Daar hebben ze ook van die mooie turquoise bergmeren en walvissen :-)
    Zoals je inderdaad gezien hebt, was het hier vorige week een prachtig wit sprookje. Het enige voordeel van werkloos zijn was dat ik afgelopen donderdag lekker door de duinen kon gaan wandelen. Het was zo mooi! Veel plezier weer!

    Liefs,
    Rachel

  • 13 Januari 2010 - 09:10

    Remon:

    he meisie hoe kun je nou schrijven dat het mooier is dan op texel!je heb mooie foto's gemaakt!
    heel veel plezier nog!
    xx lammie

  • 19 Januari 2010 - 15:48

    Anouk:

    Nou Von dan moet ik toch maar gaan oefenen -> STRIKE!! en dat op de wiiiiiiiii mss moeten we er eentje regelen voor van de de regendagen van de zomer...

    Leker verder genieten maar denk ook nog eens aan ons allemaal!

    x

  • 19 Januari 2010 - 15:50

    Anouk ;-):

    Pfff schrijven...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19364

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: