Een kwart eeuw op deze aarde... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Een kwart eeuw op deze aarde... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Een kwart eeuw op deze aarde...

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

En toen was ik jarig!!!
Grapje, eerst was Henk jarig.
's Middags gebakslunch met vrienden van Henk & Sarah bij het koffiehuis waar we zitten als we niet kunnen springen. Erg leuk met ballonnen, kaarsjes en cadeautjes. Terwijl het niet mijn verjaardag was voelde ik me toch jarig! 's Avonds met z'n vieren uit eten geweest en daarna een film gekeken, zo kon Henk mooi het verjaardagsstokje aan mij doorgeven om middernacht. :)

Superbedankt voor alle kaartjes, smsjes, mailtjes, videogesprekken op Skype (blijft een geweldige uitvinding!), krabbels op Hyves, berichtjes op Facebook, de opgestuurde cadeautjes, het geld op mijn bankrekening! Jullie zijn superlief!!! Het geeft me een goed gevoel te weten dat ook al zit ik aan de andere kant van de wereld dat er nog steeds zoveel mensen aan mij denken!

Een verjaardag begint natuurlijk met het uitblazen van kaarsjes, ditmaal wel 25. En dat mocht ik 's middags om 12 uur doen via de webcam, want toen begon mijn verjaardag in Nederland. Haha, tradities moet je in ere houden. :)

En na al dat geklets in m'n headset was het tijd voor mijn volgende cadeau... Een half uur in een stoomcabine en daarna een massage van een uur!!! (Cadeautje van de baas ;))

's Avonds pokeravond met de piloten van Wings over Whales en je raad 't nooit.. Ik heb GEWONNEN!!!!! En schijnbaar hebben ze me niet eens laten winnen... Snap jij 't? Ik niet maar toch leuk om 70 dollar te winnen!

Voor ik naar bed ging kreeg ik 't volgende smsje: "GEFELICITEERD! Ons meisje Aisha vindt 't vandaag ook een mooie (verjaar)dag! Wij zijn papa en mama geworden!" Wauw, een achternichtje!! Cool verjaardagscadeau!!! Ik deel graag mijn plekje op de kalender met dit knappe kindje!

En terwijl ik in bed lag ging mijn verjaardag in Nederland nog 12 uur door. Poehee, best vermoeiend om je 3 dagen jarig te voelen! ;)

Ga je helemaal naar Nieuw Zeeland om een keer je verjaardag in de zon te kunnen vieren en om eindelijk eens een verjaardagssprong te kunnen maken, is 't bewolkt en regent 't... Net als alle andere jaren dus..
Misschien moet ik 't volgend jaar nog eens proberen!!

De volgende dag ben ik naar de Hot Pools in Hanmer Springs gegaan. Wat een fantastisch park! Er zijn verschillende (zwem)badjes en de warmte van het water varieert tussen de 27 en 41 graden. HEERLIJK!!!!

De afgelopen 10 dagen waren niet zo best voor de buitenactiviteiten in Nieuw Zeeland.. Wolken, wolken, wolken, wind en regen... Dat belachelijke weer heeft me wel mooi even de tijd gegeven om een fotoboek te maken van mijn reis op het Noordereiland.

Ik hoorde gisteren dat onze stamkroeg in De Koog is afgebrand, wat een naar nieuws!! Echt gek om de filmpjes op internet te zien.. Bah!

Maar na regen komt zonneschijn en dat was vandaag!!! Eindelijk weer een beetje warmte en blauwe lucht!!!! Dus daar hebben we dan ook meteen gebruik van gemaakt! Zo fijn om weer eens een échte sprong te maken! (Hoppen van 4 is ook leuk maar toch..) Samen met Henk (en de piloot) een half uur gevlogen, wat een fantastisch uitzicht boven de bergen!!! (En natuurlijk vocht in m'n camera waardoor die 't niet deed..) uiteindelijk waren we bijna op 13.000ft en daar hebben we een fijne sprong gemaakt! Leuk om weer eens wat puntjes neer te leggen en oh zo fijn om weer aan m'n skills te kunnen werken!! Dan zie ik deze sprong maar als mijn verjaardagssprong ;)
Poehee, bijna vergeten hoe gelukkig ik word van vrije vallen... Het was het wachten waard!

Zo, en nu hopen dat de zon niet meer weggaat voor de komende maanden!
Ik heb niet echt spannende foto's in de tussentijd gemaakt maar je kunt er een paar vinden op:

http://www.facebook.com/album.php?aid=177582&id=692303141&l=8f7623f05e

Nogmaals bedankt voor alle aandacht!

Dikke kus,
Yvon

  • 25 Januari 2010 - 21:40

    José:

    Fijn dat je een leuke verjaardag gehad hebt!
    We hopen op beter weer voor jullie,hier is het de afgelopen dagen weer erg koud, maar daar is het winter voor!
    Véél plezier en werk ze
    groetjes aan Henk en Sarah!

    liefs José

  • 01 Februari 2010 - 15:14

    Marianne De Bruijn:

    Hoi Yvon
    Geweldig daar aan de andere kant van de wereld.Schitterende foto's. Je bent toch wel een geluksvogel om in zo'n mooi land te zijn. Nog een fijne tijd en groetjes, Houdoe

  • 09 Februari 2010 - 08:45

    Chantal Oerlemans:

    Hoi Yvon,

    Wat heb ik een bewondering voor je avontuurszin.
    Heerlijk om je verslagen te lezen en foto's te bekijken. Alsof we er zelf ook een beetje zijn in NZ.
    Fijn dat we mee mogen genieten met je.Ik wens je nog heerljke maanden en lees met je belevenissen mee.

    Groetjes Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19367

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: