Waar is mijn Valentijn? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu Waar is mijn Valentijn? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvon Lodewijks - WaarBenJij.nu

Waar is mijn Valentijn?

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon

14 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi allemaal,

Superbedankt voor jullie lieve berichtjes!!! Echt heel tof!

Intussen is het weer nog niet heel veel beter.. Oke, het is stukken leuker dan in Nederland dat begrijp ik ook wel! Wij hebben hier geen last van sneeuw, kou, gladheid maar wel veel last van wolken..
Maar toch vermaak ik me nog steeds!
(Eerlijk is eerlijk, toen het van de week de héle dag regende en ik niet naar buiten wilde verveelde ik me stiekem wel.. Maar dat was maar 1 dag!) We hebben intussen een kast gebouwd waar alle parachutes en pakken in kunnen voor op de dropzone. Leuk project! Alles verven, planken voorzien van vloerbedekking, alles in elkaar zetten. Het kwam dus eigenlijk wel mooi uit dat het weer even tegen zat, hadden we mooi tijd voor de kast! (Ook wel tank genoemd) Hij is nog niet af, er komen o.a. nog deuren in.

Toen het eindelijk een dag (super)mooi weer was, was 'ons' vliegtuig stuk... Niet heel handig als 'ie brandstof lekt natuurlijk.. Zitten balen heeft niet heel veel zin dus de dag maar besteed met andere leuke dingen, het was tenslotte mooi weer! We hebben een whale flight gemaakt met onze 'reservepiloot' van 'Wings over Whales'. (Zij opereren vanuit hetzelfde gebouw als ons.) Nooit geweten dat een walvis 18m kon zijn.. We hebben er 2 gezien maar helaas niet de befaamde staart. Die lag onder water. Ook een enorme groep dolfijnen pret zien hebben. Die beestjes kunnen hoog springen!!! Woh!

Verder ben ik ook nog een dag naar Blenheim geweest, dat is hier 1,5 uur rijden vandaan. Best gek, het was daar blauw, zonnig én warm! Ik vond het fantastisch!!!

Intussen ben ik weer helemaal klaar om te gaan springen. Andere camera en een vleugeljasje!! Mijn eigen camera is stuk, nouja, hij doet 't nog wel maar stelt niet meer scherp dus valt voor mij onder de noemer 'stuk'. Mag nu met een camera van Henk springen, extra gat geboord in m'n helm.. Auw! En de klipjes om de vleugels vast te klikken op m'n pak genaaid. (Hilariteit ten top als je omhangt en erachter komt dat die klipjes PRECIES onder je beenbanden zitten!!!!!!!) Morgen even naar de fysio voor m'n rug en dan mag het weer mooi weer worden voor de komende maanden!

Best gek, ik heb niet het idee dat ik zover weg ben. Vanochtend met pap en mam via de webcam naar het Olympisch goud van Sven Kramer gekeken! :) Oh en Linda gaat bijna bevallen, zo spannend!!!! Annemarie mag nog een maandje extra wachten. Zo fijn dat jullie me op de hoogte houden. Dankjewel!!!

Een jaar geleden mistte ik carnaval omdat ik met PCT op springvakantie was in Amerika en nu mis ik het omdat ik in NIEUW ZEELAND zit...
Ik geloof dat ik 't allemaal niet zo erg vind maar wens jullie natuurlijk wel een super carnaval toe!!!

En een Valentijnsdag vol liefde!
Ik heb mijn Valentijn/Kiwi hier nog niet ontdekt...

Foto's van de whaleflight en mijn dagje Blenheim zijn te vinden op:
http://www.facebook.com/album.php?aid=182821&id=692303141&l=57342fdd45

Tot de volgende keer!!!

Liefs Yvon

  • 14 Februari 2010 - 09:07

    Cas:

    Geen Valentijn?! Hulp nodig? :-p Succes met je video's (en de kast). Ik ga over een weekje zelf maar eens op vakantie :-D

  • 15 Februari 2010 - 05:56

    Marianne De Bruijn:

    Hoi Yvon,

    We hoeven jou niet te vragen hoe het met je gaat, want dat lees je tussen de regels door. Geweldig.
    Wie mist er nou carnaval als je walvissen en dolfijnen voorbij ziet komen! Heel veel groetjes en nog bedankt voor de kaart. Mariannne

  • 16 Februari 2010 - 16:23

    Ingrid:

    Hoi Hoi !

    Zo hier weer eens een berichtje van mij...weer eventjes geleden he !
    Alles gaat goed hier. Aisha is vandaag 1 maand uit en ow het is zo'n popje hihi. Echt genieten hoor.
    De carnaval was ook erg gezellig! We zijn er zaterdagavond op uit geweest en daarna met zijn allen bij ons gesnackt haha. Zondag overdag naar de optocht wezen kijken en daarna naar de sporthal geweest, daar is dan altijd de prijsuitreiking en er speelt een leuke band. Daarna met zijn allen de Coop in , boodschappen gedaan en weer bij ons gegeten. En maandagochtend om half 11 gingen we fruhshoppen, erg gezellig in de stad, alle kroegen al vroeg open, grote tent op het plein, heerlijk muziek enz. Alleen een beetje erg koud brrrr...
    Om half 3 hield ik het voor gezien, Sebas ging nog een paar uur door haha. Zijn eerste carnaval en het is hem uitstekend bevallen !

    Zometeen gaan we samen wokken!

    Liefs Ingrid

  • 18 Februari 2010 - 14:44

    Chantal Oerlemans:

    Zeg, heb jij niet toevallig veel last van je voeten ofzo?
    Ik wil best even langskomen hoor!!!!........

    Groetjes.

  • 18 Februari 2010 - 20:06

    José:

    mooie foto's Yvon
    wel erg jammer dat het in Kaikoura nu al 6 weken slecht weer is,
    we hopen voor jullie dat er snel verandering in komt!

  • 28 Februari 2010 - 00:37

    Bart:

    Hey vonnie,

    nog een beetje naar je zin daar? Hoor net over Tsunami's die over 20 minuten bij jou kunnen zijn. Ik zeg trek je zwempak maar vast aan!! Hasta luego,

    Bart

  • 28 Februari 2010 - 22:35

    Ton:

    Hallo Yvon,
    Vandaag zijn pa, ma, Ilvy, Marc op bezoek geweest. Eerst uiteraard bij Karin, Mo en Aisha en daarna bij ons. We hebben o.a. uitgebreid over jou gesproken. Even ter geruststelling: geen geroddel maar alleen positieve zaken. Ik heb je fotoboek met erg plezier en belangstelling bekeken en gelezen. Je zou er haast jaloers van worden. Wat heb jij in die korte tijd al veel beleefd. Goed dat je het o.a. door zo´n fotoboek met ons wilt delen en uiteraard heb je daar zelf ook wat aan. Ik heb ook begrepen dat je nog wat langer daar blijt. Tot juni hoorde ik. Dan heb je nog een mooie tijd om aan je volgende fotoboek(en) te werken. Ik ben er in ieder geval heel benieuwd naar. Hat ga je goed en binnenkort schrijf, mail ik weer eens een heel verhaal.

    Groetjes en houd je haaks.
    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Yvon

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 19370

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

30 November -0001 - 30 November -0001

Hier

Landen bezocht: